El dia 3 de gener, juntament amb el taller de Costura, s’inicia un nou taller d’Hort Comunitari Ecològic al Servei Prelaboral Baix Empordà.  Aquest, pretén  ampliar l’oferta formativa existent, adequant-se als interessos i necessitats de les persones que atenem, promovent l’adquisició de coneixements i competències laborals.

El taller d’Hort s’emmarca dins de la Xarxa d’Horts Comunitaris del Baix Empordà, en concret en l’Hort Comunitari les Arenes de Palafrugell. L’objectiu d’aquest espai és fomentar entre la ciutadania de Palafrugell el cultiu ecològic per l’autoconsum. Des de la Fundació Tresc cultivem una de les quatre parcel·les comunitàries destinades a entitats socials i educatives.

El cultiu de l’hort ens permet promoure coneixements relacionats amb l’agricultura, identificar i aplicar bones pràctiques ecològiques, conscienciar del consum responsable, aprendre la programació i replanteig d’un hort, la promoció d’una vida saludable a través de l’alimentació i l’exercici físic, el treball cooperatiu tant amb els altres companys de la Fundació com dels altres hortolans que conreen altres parcel·les i així treballar les habilitats socials tot  fomentant hàbits laborals.

Per acabar, remarcar la importància d’aquesta formació tant en coneixements i habilitats que s’adquireixen en relació al món laboral, com de l’adquisició d’una nova mirada cap a un consum sostenible, de proximitat, autosuficient i respectuós amb el medi ambient.