Jornades defensem el dret al treball

PRESENTACIÓ

Aquest 2022, per tercer any consecutiu, la Fundació Tresc commemora el dia 1 de maig, dia de les persones treballadores, posant en relleu el dret al treball de les persones amb discapacitat intel·lectual i/o problemàtica de salut mental.

Enguany, l’entitat ha organitzat la Jornada “Defensem el dret al treball” i ha comptat amb la participació de sindicats, persones ateses i professionals de l’entitat i ha posat l’accent en la defensa del dret al treball de les persones amb discapacitat i amb problemàtica de salut mental en el mercat inclusiu, apropant a les persones amb discapacitat a la tasca que realitzen els sindicats en la defensa dels seus drets.

CONCLUSIONS

La jornada ha servit per incorporar la veu de les persones amb discapacitat i amb problemàtica de salut mental en la defensa del seu dret, així com, facilitar espais de col·laboració entre aquestes persones, la tasca de l’entitat i els sindicats.

QUÈ HEM FET?

Durant el mes d’abril s’ha portat a terme sessions formatives adreçades a les persones ateses i sessions de debat amb els sindicats.

CÀPSULES FORMATIVES

Què hem fet?

Càpsules formatives diverses

• Evolució del treball i origen del dret  laboral. El dia 1 de maig, dia internacional de les persones treballadores.
  • Coneixem els nostres drets. Càpsula formativa per conèixer quins són els nostres drets i com podem defensar-los
  • Coneixem què són els sindicats. Càpsula formativa per conèixer què són els sindicats, per a què serveixen, quins sindicats existeixen, com funcionen i com es pot contactar.
  • Reptes de futur. Càpsula formativa per reflexionar sobre els continguts apresos, els reptes de futur en relació al dret al treball i el paper dels sindicats en la defensa dels drets del col·lectiu.

Com ho hem fet?

A partir d’accions de formació participatives en les que s’ha promogut la reflexió sobre el paper dels sindicats en la defensa dels drets de les persones treballadores i, concretament, de les persones amb discapacitat.

• Mural participatiu sobre el dret al treball i els sindicats
  • Un recorregut històric pels drets laborals a través de les imatges
  • Kahoot. Què en saps dels sindicats
  • Reflexió sobre els continguts apresos i reptes de futur

Qui ha participat?

Un total de 64 persones ateses dels diferents serveis de Girona i Palafrugell

PRESENTACIÓ I DEBAT AMB ELS SINDICATS

Què hem fet?

Sessions de debat amb diferents sindicats del territori

Intersindicatl-CSC. Trobada debat realitzat a la seu de la Fundació Tresc Girona i Palafrugell amb la Sra Magda Gifre i persones ateses a l’entitat

Unió General de Treballadors UGT. Trobada debat realitzat a la seu de UGT Girona amb la Sra  Gemma Martínez en representació de  Unió General de treballadors UGT

Comissions Obreres (CCOO). Trobada debat realitzat a la seu de CCOO Girona amb la Marga Cuéllar

Com ho hem fet?

Explicació del sindicat per part de la persona representant i debat obert de preguntes realitzades per les persones ateses.

Sessió. Kahoot. Què en saps dels sindicats

Sessió. Un recorregut històric pels drets laborals a través de les imatges

Sessió. Mural participatiu sobre el dret al treball i els sindicats

Sra. Magda Gifre (Intersindical) a la seu de la Fundació Tresc Girona