TALLER D'ECONOMIA PERSONAL

La promoció a l’autonomia i a la vida independent continua essent uns dels reptes més importants del col·lectiu de persones amb discapacitat intel·lectual i/o trastorn mental. Fundació Tresc atén a les persones des de la seva totalitat, vetllant no només per la inserció laboral, sinó pel benestar integral de la persona. Considerem que la recerca i el manteniment d’un lloc de treball és reeixit quan la resta de factors externs que influeixen a la vida de la persona també estan estables. És per aquest motiu que es realitzen formacions com la d’economia personal i ús dels diners per a millorar la qualitat de vida de les persones, potenciant l’autonomia, la vida independent i en definitiva, l’autodeterminació i autorealització.

La formació d’economia personal permet treballar tots aquests aspectes i dona la possibilitat a les persones participants a aprendre estratègies d’autogestió i assumir responsabilitats pròpies de la seva edat.

La formació d’economia personal i ús dels diners es realitza a diferents grups de persones, tant als programes que tenen lloc a la seu de Girona com al Servei Prelaboral Baix Empordà. Els grups són reduïts, entre 6 i 8 persones per poder tenir una atenció més personalitzada. S’adapta el contingut que es treballa en funció del nivell i les necessitats del grup participant.

El contingut que es treballa en aquesta formació s’adapta en funció del nivell i les necessitats de cada persona.

Objectius generals:

• Utilitzar els diners de forma autònoma. Aprendre a comptar els diners, pagar i tornar el canvi.
  • Conèixer els diferents recursos i fonts d’ingressos.
  • Saber gestionar correctament les despeses i els ingressos propis.
  • Conèixer i ser conscient de les necessitats i possibilitats personals en l’àmbit econòmic.
  • Gestionar els diners propis (diners de butxaca i en compte bancari). Saber utilitzar el moneder i les targetes de crèdit.

Objectius específics:

• Reconèixer els números, els conceptes de major i menor.
  • Adquirir coneixements de càlcul bàsic.
  • Aprendre a utilitzar la calculadora.
  • Conèixer i fer ús de les monedes de curs legal.
  • Conèixer els preus dels productes i serveis que s’utilitzen habitualment.
  • Aprendre a tenir control de les despeses personals: maneig de despeses de transport, oci, alimentació, roba, medicació, entre d’altres.
  • Aprendre a fer un pressupost familiar.
  • Conèixer els diferents tipus de despeses domèstiques.
  • Realitzar simulacres de compres.
  • Comparar preus i reconèixer ofertes.
  • Conèixer les diferents formes de pagament: en metàl·lic, amb targeta de crèdit i/o dèbit, presencial o per Internet, etc.
  • Aprendre a desglossar les factures de l’habitatge (lloguer, hipoteca, llum, gas, aigua, etc.).