TALLER ALTRES PROJECTES COMUNITARIS

En aquests projectes es combinen l’aprenentatge d’habilitats manipulatives amb la cura i la preservació del medi ambient. A part de treballar hàbits i coneixements propis del taller de fusteria, també es fomenta el compromís amb la natura i la recuperació de la fauna autòctona. Les persones participants s’impliquen al llarg de tot el procés.

Aquests projectes participatius van dirigits a totes aquelles persones que vulguin aprendre a realitzar treballs de fusteria senzills i que estiguin interessats en la cura i preservació del medi ambient, participant en projectes d’Aprenentatge Servei en col·laboració amb altres entitats naturalistes o departaments municipals de medi ambient.

• Aprendre a treballar de forma autònoma i en equip.
  • Desenvolupar la creativitat i la destresa manual.
  • Aprendre a fer feines de manteniment i restauració.
  • Conèixer i aprendre a utilitzar diferents materials i eines.
  • Aprendre i adquirir formació sobre l’espècie a qui va dirigit el projecte
  • Aprendre i conèixer més sobre la fauna i la flora autòctona
  • Sensibilitzar sobre natura i medi ambient
  • Participar amb altres entitats i entorns per millorar el nostre medi ambient tot treballant l’estigma en Salut Mental

PROJECTES EN DESENVOLUPAMENT

Hotels d’Insectes

L’Ajuntament de Begur vol celebrar el dia de la Terra, organitza diferents activitats relacionades amb la terra, el medi ambient i els Horts Ecològics Comunitaris. Proposa que fem l’estructura de l’hotel d’insectes que posteriorment acabaran de confegir els alumnes de les escoles de Begur, també farem els rètols de les diferents zones de conreu dels horts. Ens conviden també a participar de l’esmorzar conjunt del dia de la celebració.

PROJECTES QUE S'HAN REALITZAT

Caixes Niu

L’Ajuntament de Palafrugell a través de l’àrea de Medi Ambient proposa fer un curs per aprendre a fer caixes niu. Palafrugell com altres pobles de la comarca , degut a la nova forma de construcció dels  habitatges que dificulten la nidació, ha detectat una falta d’ocells autòctons. El curs l’imparteix l’Associació Sterna (Associació Naturalista del Baix Empordà), ens ensenyen la pràctica de construcció de les caixes (pardals, caderneres, mussols i ratpenats) i també ens expliquen les característiques de cada espècie. Les caixes s’han penjat conjuntament amb l’Associació Sterna en diferents patis d’escoles de Palafrugell i Instituts.